Jak ušetřit při plánování svatby


Doufám, že vám minulý článek o plánování svatby bude alespoň trochu ku prospěchu. Dnes se mrkneme ale na téma, které je se svatbou též spjato, a tím jsou finance.
Pravděpodobně už je konec doby, kdy svatbu platili rodiče, takže běžný smrtelník musí při plánování svatby myslet i na tohle.
Pojďme se tedy spolu podívat na pár rad, které snad vašemu svatebnímu rozpočtu budou ku prospěchu.
Nebudeme dlouho chodit okolo horké kaše a pojďme na to.

1. Sestavte si předběžný rozpočet. 

Tuhle radu jsem dávala už v minulém článku o plánování svatby. Zkuste si sednout a sepsat si všechny položky. Následně se zkuste porozhlédnout, co která věc stojí. Nakonec to sečtěte a máte hrubý rozpočet - velice, ale velice hrubý. Buď se vám ho podaří nějakým způsobem dodržet, nebo taky ne, ale máte aspoň přibližnou představu. (My jsme si dali ke každé částce trochu rezervy a rozpočet jsme nakonec skoro dodrželi.)


2. Určete si priority. 

Každý máte určitě něco, na čem šetřit rozhodně nechcete. (Za sebe doporučuji fotografa!) Pak jsou tu ale věci, u kterých vám nebude tolik vadit, že rozpočet trochu snížíte. Já jsem věděla, že chci skvělého fotografa, dobré jídlo a pěkné šaty. Ušetřit mi nevadilo na hudbě na svatbu, líčení, výzdobě a dopravě (autě). Ráda se líčím sama, proto jsem se i na svatbu nalíčila sama. Hudbu na obřad jsme měli na flashce, to samé na hostinu. Výzdobu jsem spíše vyráběla (o tom až v dalším bodě). Auto jsme si půjčili od kamarádů. 

3. Tenhle umí to a tenhle tamto.

Popřemýšlejte, určitě vy či kamarádi umíte něco, co se vám bude hodit. Nebo máte něco, co se vám bude hodit. Umí vaše kamarádka líčit? Česat? Kamarád má kapelu? Jste zruční a zvládnete si leccos vyrobit? Pracuje brácha dobře s grafikou? Zkuste zapřemýšlet - vy ušetříte a kamarádi budou rádi, že vám budou moci pomoct. 


4. DIY - tvořte!

Abych řekla zcela upřímně - já jsem člověk, který je manuálně nezručný. Nemá smysl pro detail. Nevyzná se v kombinaci barev. Malovat a stříhat neumí. A víte co? Zvládla jsem si spoustu věcí z výzdoby na svatební hostinu vyrobit sama. Zkuste se podívat na Pinterest, Youtube, zagooglete a najdete spoustu nápadů, co byste zvládli (i pokud jste na tohle leví jako já). 

5. Vše si pečlivě rozmyslete.

Ano, i to jste si mohli přečíst v minulém článku. 
Dopředu si promyslete, jaký styl svatby chcete, jakou barvu preferujete. Vše doma proberte, porozhlédněte se a vybírejte. Není totiž nic horšího, než velice rychle vše nakoupit, bezhlavě to doma nasyslit, a pak si rozmyslet, že vlastně ta růžová se k žluté nehodí, nebo že nóbl výzdoba na svatbu na lodi nebude to pravé.


6. Nákup z druhé ruky. 

Tohle spojení nemusí nutně znamenat, že si koupíte něco použitého. Spoustu nevěst udělalo právě tu chybu, kterou jsem popisovala v předchozím bodu - vše si pečlivě nepromyslely. Doma mají tak věci, které při svatbě vůbec nevyužily, ty, které měly navíc. 
Ale pokud vám, stejně jako mně, nevadí i věci použité, můžete opravdu dost ušetřit. Copak vy poznáte, zda kamínky na výzdobu byly použity už jednou, dvakrát, nebo vůbec? 

7. Čínské eshopy.

Co si budeme povídat i spoustu českých obchodů nakupuje na čínských eshopech. Rozdíl je ale v tom, že v tom českém obchodě za tu danou věc dáte třeba pětkrát tolik. Rozhodně doporučuji srovnávat. A pokud budete objednávat z čínských eshopů, koukněte se na recenze (často tam uživatelé vkládají i reálné fotky). 
Za sebe doporučuji Aliexpress, Ebay či Wish. 


8. Dej mi to jako svatební dar.

Co si pod tím představit? Pokud se vám financí opravdu moc nedostává a nechcete/nemůžete čekat, kdy a zda se vám finance vrátí formou svatebních darů, tak můžete třeba svou rodinu požádat, ať vám jako svatební dar dají třeba svatební šaty. Já to tak takhle měla s mamkou - ne, že bych ji sama požádala, ale mamku to napadlo samotnou. Ona nemusela nic vymýšlet a já nemusela shánět peníze na šaty. 

Na závěr bych chtěla říct. Nenechte se financemi příliš pohltit, berte to střízlivě. Na jednu stranu, svatba je jedinečný den, ale zároveň je to jen jediný den, ne celý život. 



Komentáře

Okomentovat