Bucket list ANEB 10 přání


Viděli jste film Než si pro nás přijde? Pokud ne, tak doporučuji se na film podívat. Pokud ano, jistě víte, co je bucket list.

Bucket list je seznam věcí, které chcete udělat, než umřete.

Mají být ty věci opravdu reálně proveditelné? Netuším. Ale proč si trochu nezasnít.

Jednou takhle ve vlaku, ano, ve vlaku se zpožděním, mě napadlo si takový seznam napsat. Chvíli jsem cítila zábrany si něco takového psát, ale pak to šlo samo... A co jsem si napsala?

Aby vám to čtení hezky ubíhalo (a já nemusela složitě vymýšlet, co sem dám za fotky), tak vkládám naše svatební fotky, na které jsme pyšní :)



1. Dům

První položka na mém bucket listu, můj dlouhodobý sen, se mi doufám (ťuk, ťuk) brzy splní. Už od doby, kdy jsme se přestěhovali z domu do bytu, vím, že se chci do domu se zahradou zase vrátit. A jak to tak vypadá, tak za šest měsíců by to mohla být skutečnost.



2. Londýn podruhé

V Londýně jsem byla před pár lety. Na první pohled, počich, poslech mi Londýn nepřišel jako nijak zázračné město. Komplikované metro, žádná extrémní čistota, spousta turistů. Ale jsou tři věci, které na Londýně mám fakt ráda (a které jsem v jiných městech zatím nezažila). Za prvé to jsou parky - krásné, udržované, čisté, ale nepřezdobené. Můžete si vzít deku, koupit si na rohu kafe, sednout si pod strom a jen tak si číst. Za druhé je to přírodopisné muzeum a především dinosauři v něm. Naprosto neskutečný a nepopsatelný zážitek. Ano, četla jsem o dinosaurech, učila jsem se o nich, ale vidět je, to je něco docela jiného. A poslední moje londýnská srdcovka je vyjížďka doubledeckerem (dvoupatrovým autobusem). Sedněte si pěkně nahoru, úplně dopředu. A jeďte. Kamkoliv. Jakýmkoli směrem.



3. Práce v knihovně/knihkupectví/nakladatelství

Říkáte si proč? Neříkám, že je to práce, kterou bych chtěla vykonávat celý život. Ale miluji knížky. A představa, že někde děláte jen proto, že si to chcete zkusit, že chcete vidět, jestli je to vážně tak atraktivní, jak se vám to teď zdá? No, kdo by to nechtěl. Pracovat jednou ve svém snu.



4. Stephen King

Další bod se týká též knížek. Mým snem (už asi od první jeho knihy) je přečíst si všechny knihy S. Kinga. Rozhodně je to pro mě autor, který si drží kvalitu u všech knížek, a já mám jeho styl psaní ráda.



5. Certifikát z angličtiny

Angličtinu mám ráda už od prvního roku, co jsem se ji začala učit. Vždycky jsem se v ní chtěla zlepšovat. Vím, že většina jazykových certifikátů je založena minimálně z půli na tom, jak se vyznáte v testových otázkách, že v tom umíte chodit (stejně třeba jako TSP - testy studijních předpokladů), ale přesto pocit, že jsem se zvládla na něco cíleně sama připravovat po delší dobu a nakonec to završila, by mi za to stál.



6. Kurz líčení

Mým velkým koníčkem je líčení. Jak běžné, denní líčení, tak i umělecké. Ano, opět jsme u toho. Certifikát mi nezaručí to, že budu skvěle líčit, a líčit můžu skvěle i bez certifikátu. Každopádně stejně jako u certifikátu z angličtiny - proč si za něčím nejít a nezkusit to, netrvat na tom.



7. Karaoke

A jdeme k bodům, které bych nazvala možná "méně seriózní, maličko ulítlé". Prvním z nich je, že bych si ráda někdy zkusila karaoke. Ano, neumím zpívat, ano, zpívám ráda (zejména v autě). Takže proč ne?



8. Makronky

Makronky jsou pro mě vrchol veškerého pekařského umění. Alespoň od pohledu. Nikdy jsem je totiž péct nezkoušela. Ale už představa, že něčemu musím věnovat tolik času a péče a ono se to pak tak rychle sní, mě zatím moc nepřesvědčila, abych to zkoušela. Tak jednou...



9. Stojka

Stojka, něco, co jsem nikdy neuměla. Něco, co jsem vždy záviděla všem, kdo ji zvládli. Já vím, stojka vám nedá ani pocit důležitosti, nadřazenosti, neudělá vás šťastným, ale proč nechtít něco malicherného.



10. Škola smyku

Další mojí zálibou je řízení auta. A jo, zase to budu opakovat. Ráda své záliby prohlubuji, zlepšuji se. Školu smyku nevidím jen jako zábavnou činnost, ale určitě i užitečnou. Ale neříkám, že bych si klidně na svůj bucket list nedala i řízení nějakého toho rychlého auta.






Komentáře