10 dárků pro knihomoly

Krásnou první adventní neděli! 

Pokud jste jako já, tak už máte většinu (nebo dokonce všechny) dárky koupené. Někdo možná již zabalené. Pokud ne, nezoufejte, právě pro vás bude dnešní článek. Ale...nápadů pro nákup dárků je všude hodně, ale co když je váš kamarád knihomol? Zkusila jsem popřemýšlet, co by se mně (jako čtenáři) líbilo, a hodila jsem to na papír. Pojďme na to.


1. Kniha

Já vím, ale musela jsem. Není lepšího dárku pro knihomola než kniha. Pro ženy bych doporučila podívat se na knihu Hana od Aleny Mornštajnové, Osm od Radky Třeštíkové, cokoli od Patrika Hartla nebo na novou knihu od Haliny Pawlovské Zase zoufalé ženy dělají zoufalé věci. Muže by mohla zaujmout nová kniha od Ládi Zibury Už nikdy pěšky po Arménii a Gruzii, ale můžete sáhnout i po jeho předchozích knihách. Pro milovníky detektivek doporučuji například Manželé odvedle, Oběť bez tváře nebo třeba Ostrov Entry.


2. Záložka do knihy

I když to nemám ráda, také se mi to stává. Začnu číst knihu, najednou si potřebuji založit, kde jsem skončila, ale po ruce žádná záložka. Chytám to první, co vidím (a co se do knihy vejde). Starou jízdenku, nákupní seznam, papírový kapesník atp. Takže dalším dárkem, který ocení každý čtenář, je záložka. Můžete vybrat například záložku s motivem oblíbené knihy, filmu, seriálu, s životním mottem a další. Nebo záložku můžete vyrobit sami (ať už doma za pomocí vaší šikovnosti, nebo prostřednictvím někoho). Doporučuji se podívat třeba na stránku Fler, kde najdete různé originální výrobky jiných šikovných lidí.


3. Hrnek

Čtení mám vždy spojené s pohodlným místem k sezení a něčím horkým v hrnečku. Mým dalším tipem na dárek je tedy hrnek. Už je pak na vás, zda stejně jako u záložky budete hledat hrnek v určitém motivu, nebo se můžete podívat třeba na čtenářské hrnky, které prodává například Martinus.
Já mám tento:


4. Čaj

A aby bylo do toho hrnku co dát, můžete knihomola obdarovat i dobrým čajem. Nedávno jsem objevila čajové bedýnky. Bedýnka s čaji přijde příjemci 4x do roka a každá z bedýnek obsahuje 5 sypaných čajů. Myslím si, že se jedná o elegantní dárek, který milovníky čajů určitě potěší.

5. Deka

Aby to čtení bylo ještě příjemnější a bylo nám příjemně teploučko, doporučuji pořádnou, chundelatou deku. Mými favority jsou například tato od Ikei nebo tahle z Aska.

6. Podložka do vany

Ráda čtu vcelku všude, ale ne všude je to tak jednoduché. Většina knihomolů má rád čtení ve vaně, ale jak na to? Ruce jsou mokré, kniha se nad hlavou špatně drží, není ji o co opřít. Jak na to? Řešením může být například tato bambusová polička, kam se hravě vejde jak knížka, tak i sklenka s vínem. Nebo tato kovová i se svícnem.

7. Plátěná taška

Aby bylo v čem knihy tahat z knihovny, chce to nějakou pěknou, pevnou, plátěnou tašku. Já mám například tuto krásnou od Martinusu, kterou seženete zde.


8. Čtenářské tričko

Ukažte, že být knihomol není nic, za co byste se měli stydět. Krásná trička pro muže i ženy můžete najít třeba zde na Martinusu.


9. Čtenářská mikina

Dalším kouskem do šatníku knihomola může být mikina čtenáře.

10. Svíčka

A poslední dárek, které potěší zvláště ženy knihomolky, je příjemně vonící svíčka. Doporučuji třeba svíčky od Yankee candle nebo Heart Home.


Komentáře