Shrnutí Čtenářské výzvy 2017

Už druhým rokem jsem se zúčastnila projektu Čtenářská výzva, kterou pořádá Databáze knih. Databázi knih používám od roku 2011. Jedná se o skvělou stránku, kde si můžete zaznamenávat přečtené knihy, knihy, které v budoucnu budete chtít číst, a mnoho dalšího. Na můj profil se můžete podívat zde.



Cílem Čtenářské výzvy je přečíst dvacet knih při stanovených podmínkách. Pojďme se podívat na to, jak jsem splnila výzvu letos. V závorkách za díly najdete i moje hodnocení knih.

1. Kniha, která je starší než čtenář

Vzhledem k mému věku tato podmínka nebyla těžká. Rozhodla jsem se vybrat knihu, kterou jsem dostala k Vánocům a kterou jsem si už dlouho chtěla přečíst.
451° Fahrenheita (***)



2. Kniha, která je autorovou prvotinou

Zde jsem opět sáhla po vánočním dárku, knize, která je hezká nejen obalem, ale i obsahem. Pokud máte rádi takové ty hlubokomyslné knihy, tak by se vám tato mohla líbit.
Muž, který chtěl být šťastný (***)



3. Kniha, která má na Databázi knih méně než 500 hodnocení

Zde jsem sáhla po knize Pokoj (***) od Emmy Donoghue. V současné době má tato kniha na Databázi už přes 500 hodnocení.



4. Kniha odehrávající se v budoucnosti 

Tak tady jsem dlouho váhala a vybírala, nakonec jsem sáhla po již pomalu kultovní knize Den trifidů (****).



5. Kniha od severského autora

U tohoto bodu to zase byla jasná volba. Mám rozečtenou sérii knih s detektivem Harrym Holem od J. Nesba, takže jsem sáhla po sedmém dílu - Sněhulákovi (****).



6. Kniha, jejíž děj se odehrává v Praze

Téma, které mě přivedlo k již druhé knize novinářky, spisovatelky a blogerky Barbory Šťastné Jak jsem sebrala odvahu (****). Jedná se o humornou knihu, spíše pro ženy, u které si budete říkat: "To jsem přesně já! To mám taky tak."



7. Kniha od držitele Pulitzerovy ceny

Opět jsem vybrala knihu, kterou jsem dostala k Vánocům (ano, dostávám hodně knih). Tahle kniha se pohybovala v posledním roce v žebříčku nejčtenějších knih. Kniha Jsou světla, která nevidíme (****) je válečným románem o nepravděpodobné lásce dvou lidí.



8. Oblíbená kniha rodičů, prarodičů

Tak zde pro mě byla jasnou volbou nějaká z knih od Robina Cooka, kterých máme doma (díky mamce) asi milion. Nakonec jsem si vybrala Toxin (****), na který jsem napsala i recenzi zde na blogu.


9. Kniha odehrávající se na ostrově

Deset malých černoušků (****), kniha, kterou jsem si chtěla velice dlouho přečíst, ale nějak na to nepřišel ten čas. Až konečně výzva mě k tomu tímto bodem ponoukla.



10. Kniha psaná formou deníku

Minulý rok jsme viděli film, letos jsem si přečetla knihu. Marťan (****), deníkový záznam jednoho vědce o přežívání na Marsu.



11. Kniha od autora ze sousedícího státu

Pro mě opět jasná volba. Už nějaký ten rok se snažím dočíst sérii o Zaklínači od Sapkowského. Proto jsem sáhla po knize Paní jezerasedmý díl série (****).



12. Kniha od autora ze žebříčku 100 nejoblíbenějších autorů

Norské dřevo (***), na tuto knihu jsem v knihovně čekala ve frontě pěkně dlouho. Nakonec i přes spousty kladných recenzí jsem z ní byla docela zklamaná.



13. Kniha poprvé vydaná v roce 2017 (nová kniha)

Na knihu Manželé odvedle (****) byly dost rozporuplné reakce. Manželovi se například moc nelíbila. Já jsem se od ní ale nemohla odtrhnout a závěr se mi líbil.


14. Kniha od českého autora

Za tento bod ve výzvě jsem, stejně jako minulý rok, opravdu ráda. Někteří čtenáři mají tendenci podceňovat české knihy a je dobré, když si nějakou z nich zkusí přečíst. Já jsem se pustila do knihy Bábovky (****) od Radky Třeštíkové.



15. Kniha se zvířetem v názvu

Údolí tyrannosaura (*****) je sice knihou s již vyhynulým zvířetem v názvu, ale i to se počítá. Tuhle knihu rozhodně doporučuji, je pro mě velkým objevem. Už se těším na další díly v sérii.



16. Darovaná kniha

Velice jednoduchý bod výzvy, jelikož si knížky přeji velice často a také je velice často dostávám. Nakonec jsem pro jeho splnění vybrala knihu Sedmilhářky (****), dle které je natočen seriál (ten doporučuji také).



17. Kniha, která má jednoslovný název

Opět jednoduchý bod, který jsem nakonec splnila dalším dílem J. Nesba, Levhartem (****).



18. Kniha s jménem v názvu

Kniha plná břitkého humoru, sarkasmu, ale zároveň i citu a lásky, to je pro mě kniha Muž jménem Ove (*****).



19. Kniha pohádek

Tady jsem se poměrně dlouho rozhodovala, nakonec ale padla volba na Bajky barda Beedleho (***).



20. Kniha, jejíž první věta je otázkou

U tohoto bodu jsem navštívila diskuzi na Databázi a šla se podívat, jaké knihy s otázkou ostatní objevili. Na výzvě je totiž i skvělé, že pokud si nemůžete vybrat knihu, nemůžete se rozhodnout, nebo vůbec nevíte, jakou zvolit, v diskuzi vám rádi poradí. Nakonec jsem se díky diskuzi rozhodla pro knihu Milý Johne (***).



Doufám, že jsem vás třeba inspirovala, abyste se do výzvy zapojili příští rok, nebo vás zaujala nějaká z knih, kterou jsem četla.

Krásnou třetí adventní neděli přeji.



Komentáře